Всесвітня історія 9 клас

Урок 30. 1. Перегляд посилання
https://www.youtube.com/watch?v=YPrNlW87Uw8
2. підготуватися до узагальнення стор. 170-186

Урок 29.
Тема: Наука і техніка. Література і мистецтво. (кінець ХVІІІ – ХІХ ст..)
Мета: скласти уявлення про основні досягнення науки і культури, літератури та мистецтва; виявити основна тенденції в їх розвитку;  познайомитись з найбільш визначними науковими відкриттями періоду; формувати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; виховувати дух поваги до здобутків світової культури.
1.      Відкриття європейців
На початку ХІХ ст.. незважаючи на епоху Великих географічних відкриттів – європейцям були відомі лише прибережні райони більшості континентів. Не  дослідженими практично були внутрішні райони Азії Африки, Північної Америки, Австралії. Експедиції європейців частіше мали розвідувальний характер і були підготовкою до майбутніх колоніальних загарбань.
Робота з табличкою «Екпедиції відкривачів»(записати в зошиті)
Відкривачі
Роки експедиції
Відкриття
Тадей Беллінсгалузен та Михайло Лазарєв (російська морська експедиція
1820
Антрактида
Девід Лівінгстон (Британський дослідник)
Середина ХІХ ст..
Подорож Центральною і Південною Африкою. Відкрив водоспад Вікторія
Генрі Стенлі (англієць)

Перетнув Африку зі сходу на захід. Відкрив і дослідив р.Конго
Роберт Берк і Віллс ОХора (англійці)
1860-1861
Вперше перетнуто Австралію з півдня на північ
Микола Міклухо-Маклай (українець)

Досліджував населення Океанії, жив серед аборигенів Нової Гвінеї і вивчав їх життя
Петро Семенові-Тян-Шанський та Микола Преживальський (росіяни)

Досліджували внутрішні райони Сибіру і Центральної Азії
Французькі дослідники

Першими досягли столиці високогірного Тибету - Лхаси
Дж. Еверст і Г. Остін

Проникли в Гімалаї і уклали опис найвищої вершини світу Джомолунгми

  На кінець ХІХ ст.. були складені достатньо повні карт материків. А єдиною недослідженою частиною світу  - Антрактида.
2.      Розвиток науки і техніки
Прочитати в підручнику стор. 171-172

3.      Література
Позначити в зошиті
На основі поданого матеріалу визначаємо основні напрямки літератури та їх риси
 



неокласицизм
                     романтизм                       реалізм                                   натуралізм         символізм

4.      Мистецтво
 На початку ХІХ ст.. музичне мистецтво розвивалось під знаком пошуку засобів вираження всього різноманіття людських почуттів. Під впливом ідей романтизму  європейських країнах виникають музичні школи: чеська, польська, австрійська, німецька, фінська, тощо. Композитори – романтики використовують народні мелодії. Найбільш популярними музичними жанрами в даний період є вальс, опера, інструментальні п’єси. Центром музичної культури стає Віденська придворна опера.
Щодо архітектури, то набуває поширення «електризм» (поєднання різних стилів; бажання святковості громадських будівель, багаті наліпні прикраси). Використовують ові будівельні матеріали: залізо, скло, сталь (для будівництва мостів – Бруклінський міст у Нью-Йорку), металеві конструкції (1889 р. створено 300 метрову вежу Гюставом Ейфелем), поява хмарочосів
Бесіда: - Чим зумовлена зміна в архітектурі?
-                     Як ви вважаєте, що призвело до появи нового історичного явища – мосова культура?
VІ. Підсумки уроку
Отже, На початку ХІХ ст.. змінилось місце культури в житті суспільств. Здобутки культури стали доступними широким масам, зріс її вплив на суспільне життя і свідомість людей.
VІІ. Домашє завдання  
-          Опрацювати параграф 30
-          Повідомлення учнів
А. Внесок Людвіга ван Бетховена
Б. Італійський скрипаль та композитор Нікколо Поганіні
В. Реформатор Джузеппе Верді

Г. Російський композитор М. Глинка
Урок 28.
Тема: Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю.
Мета: знати та характерезувати основні наукові центри Європи та США; Навчитися розуміти суть освітніх реформ кінця ХІХ ст…
Перший період історії Нового часу залишив по собі значні досягнення й відкриття, які й сьогодні вважають візитівкою цієї епохи. Це також стосуєть й розвитку освітньої галузі!
Мотиваційно-асоціативна бесіда
1. Хто такі І. Ньютон, М. Фарадей, Г. Герц, Д. Менделєєв, Ч. Дарвін?
2. У якій сфері вони здобули визнання?
3. Які асоціації викликають у вас слова «рентген», «азбука Морзе», «кольт»? IV.
Оформити таблицю користуючись підручником чи мережею інет.
Галузь знань
Вчені
Суть відкриття
Наслідки
Розвиток освіти
Робота з інформаційними джерелами
♦ Уважно прочитайте інформаційні тексти та виконайте завдання.
1. Визначте причини поширення освіти.
2. Назвіть час, коли в країнах Європи була запроваджена загальне початкове навчання.
3. Назвіть основні типи освітніх закладів.
4. Поясніть, чому так повільно зростала кількість людей з середньою та вищою освітою.
Інформаційна картка 1
Технічний прогрес і пов’язаний з ним перехід до машинного виробництва зажадали грамотних кваліфікованих працівників. Тому в західних країнах у другій половині XIX ст. запроваджують загальне початкове навчання. Число грамотних чоловіків до кінця століття досягло 75-90 % від загального числа. У загальнодоступній школі дітей навчали читання, письма, давали елементарні знання з арифметики, знайомили з історією, релігійними догматами. Характерним для шкільного процесу навчання було зазубрювання певного мінімуму знань.
Діти заможних батьків мали можливість здобути середню освіту. Із розвитком промислового виробництва поряд з гімназіями гуманітарного профілю з’явилися технічні та реальні училища, у яких значну увагу приділяли вивченню математики, фізики, хімії. Середня школа була недоступна основній масі дітей і тому що була платною, і тому що діти бідняків вже змалку були змушені заробляти на життя.
По закінченні середньої школи освіту можна було продовжити у вищих навчальних закладах і здобути професію інженера, агронома, вчителя, лікаря. Вища освіта всюди була платною. Жінкам доступ до університетів був закритий.
Інформаційна картка 2
Аж до XX ст. населення в світі загалом залишалося неписьменним. Більшість людей не вміло навіть читати і писати. Лише у високорозвинених країнах Західної Європи, охоплених індустріалізацією, спостерігався помітний прогрес. У XIX ст., особливо в другій половині, розпочалося суттєве поширення освіти. Це стало можливим завдяки тому, що суспільство стало більш заможним, і зріс матеріальний добробут людей. Крім того, індустріальна цивілізація вимагала кваліфікованих робітників. Тому держава почала приділяти більше уваги питанням освіти і розпочали перехід до загального обов’язкового навчання. У Великобританії закон про обов’язкову освіту всіх дітей до 12 років був прийнятий 1870, а у Франції —1882 року.
У деяких європейських країнах перехід до загального початкової освіти відбувся ще раніше. У лютеранській Швеції, наприклад, 1686 року був прийнятий закон, що зобов’язував главу сімейства навчати грамоти своїх дітей і навіть слуг. І закон цей виконували неухильно. Адже найважливішим обов’язком лютеранина було самостійне читання Біблії. Навіть одружитися не можна було доти, поки молоді люди не навчаться читання. Не дивно, що до кінця XVIII ст. у Швеції було досягнуто найбільш високого рівня писемності населення в Європі. Проте закон про обов’язкове початкове навчання був прийнятий лише 1880-х рр.
Інформаційна картка 3 [1]
Серед студентів дев’яти університетів Російської імперії вчилися представники станів:
• діти дворян і чиновників — 32,4 %;
• діти почесних громадян і купців — 11,5 %;
• представники духовенства — 7,6 %;
• міщан — 24,2 %;
• діти селян і козаків — 14,6 %;
• діти інших станів — 4,4 %.
Завдання
1. Зробіть висновок про рівень вищої освіти в Російській імперії і порівняйте його з іншими країнами Європи.
2. Зробіть висновок про причини низького рівня охоплення вищою освітою окремих прошарків російського суспільства.
 Назвіть основні освітні центри Європи та США кінця ХІХ ст
• Висловіть власну думку щодо значення відкриттів, які, на їхню думку, змінили світ.
Дискусія
• «Чого більше в прогресі — добра чи зла?»
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати &30

Комментариев нет:

Отправить комментарий